tierp, veckan i stockholm, skövde

Applåder för min uppdatering! Eller? Måste bli bättre på de här.

Iallafall, Lördagen i Tierp slutade inte bra med Exilia, för de första var de nog riktigt dumt av mig att gå in o rida allra högsta klassen som första klass när hästen har blivit riden i en vecka och vilat i 2 veckor innan de, så de har aldrig gått sämre, fick ett stopp och nån rivning och så gallopera hon rakt igenom vattengraven (hahahhaha) hon älskar vatten så hon är inte så brydd i om hon trampar i den eller inte. Så man kan säga att hon skrapade ihop mer fel i denna klassen än vad hon skrapar ihop på 1 år haha. Men Melwin gick skit bra, fick 4 fel plus tidsfel för att jag la en volt.. Så kvalade ju tyvärr inte till SM med han eftersom jag inte var felfri, så han får gå cupen istället. Men jag är skit nöjd.




Söndagen var nog Exilia back in buissnes för då gick jag in och red Ridsport ponny cup som gick i msvb och den vann jag, klart och tydligt. Så är även kvalad till finalen i Göteborg helgen efter de här sm:et men jag orkar inte fara dit. Dock är de bara 15 mil härifrån som man hade lika gärna kunna fara när man ändå är här, men jag vill hem.. Och Melwin hade bara ett litet pet i den klassen.


Veckan i stockholm!
Eller ja de var ju bara måndag tisdag och onsdag. Tobias kom på Måndag kväll och då for vi på Gröna Lund, bästa dagen på länge eftersom att jag hade saknat honom så himla mycket! Vi åkte karuseller och en massa andra saker, vann även en jätte stor Plopp grej, hehe snacka om tur.
Tisdag tillbringade vi hela dagen på stan typ, men hittade bara ett linne, en tröja, ett par jeans, ett par mjukisar och en mössa.
Onsdag hann vi bara vakna så var vi tvungen att checka ut ur rummet och sen for vi o käka lunch sen vidare till stallet och sen skjutsa Tobias till flygplatsen, sen börja rulla mot Skövde med hästarna och ladda för tävlingar.



Nu befinner jag mig i Skövde och har tävlat idag. Först tävlade jag Melwin i LA som var uppvärmnings klassen inför cupen. Var felfri och kom 7a, riktigt fin. Fick många applåder och pappa sa att alla på läktaren brevid honom sa mycket bra saker, så de kändes bra. Sen red jag Exilia i uppvärmnings klassen inför SM som gick i LA och jag var felfri, man kunde även vinna den klassen, på alla andra SM har de alltid bara varit clear round men nu var de som en vanlig klass, men red bara för att vara felfri och få en bra runda och de fick jag så jag är nöjd.

Imorgon börjar allvaret och då ska jag fan vara grym annars blir jag för-b!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0