Varför finns de avundsjuka

Tänk vad de finns roliga människor, helt otroligt. Folk som bara vill förstöra ens liv. Tur är väl att jag inte är den typen som tar åt mig så mycket men just nu är jag väldigt besviken. Varför jag är besviken är för att de stället jag älskar, som jag är på varje dag, de går mig på nerverna. Att folk ska vara så avundsjuka att de iakttar mig och kollar om jag bryter mot minsta regel för att ge mig varningar på stallet för att sedan bli utslängd efter 3 stycken. Måste bara säga tack så jätte mycket. Precis nästan alla andra gör precis samma saker hela tiden, som att leda hästen utan grimskaft några meter i stallgången, vem fan bryr sig? Det finns tydligt en regel att man inte får gå igenom med hästarna vid skåpen och täckena men de gör till och med alla ridlärare. Ska jag behöva straffas för att jag har fått chansen att ha otroligt fina hästar som jag kämpat och kommit så långt med? Då vet jag inte vad ni är för slags människor som skickar lappar in till styrelsen "Denice hund My var inne i stallet igår".. Hoff väx upp vem/vilka ni/du är.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är inte unik om du tror det. Finns mer än en som får tillsägelser om det ena och det tredje. För minsta lilla. Och bara för att alla andra inte skriver på bloggen om det eller berättar till folk så betyder det ju inte att det inte händer. Så det är långt ifrån bara du det "hackas" på, trust me.

Sen som du vet är det mycket säkerhetstänk på ridklubben, så därav en av anledningarna till bland annat att man inte får leda utan grimskaft. Och visst, alla fuskar nog ibland och gör det om det är några meter i stallgången. Men kan det kanske vara så att du gör det bland massa yngre barn osv? Det brukar dom vara extra hårda med. För alla äldre ska ju vara förebild för dom små. Och det är man vare sig man vill eller inte :)

2011-12-15 @ 22:27:53
Postat av: Denice

Men de är ju nån i min ålder som gör de, men visst om de är då då kan ju jag skicka lappar om alla i stallet så får dom se när dom får 3 varningar och kanske blir utslängd.. Är lite irriterad, men jag förstår hur du menar.

2011-12-15 @ 22:54:02
Postat av: Anonym

har du blivit utslängd eller?

nästn alla fuskar ju men dom får ändå inga varningar -.-

2011-12-15 @ 23:03:16
Postat av: Denice

Nej jag har inte blivit utslängd, är långt ifrån utslängd :)

2011-12-15 @ 23:10:02
Postat av: Anonym

Du har nog kämpat minst av alla med dina hästar. dom går ju som på räls. det jag tror du menar är att folk som inte har lika mycket pengar som dig inte har lika stora möjlighter att köpa så pass utbildade och dyra hästar som du kunde. finns dom som är sjukt grymma på att rida men inte har möjligheten att köpa en dyr häst som kan hoppa dom höga klasserna. folk irrterar nog sig mer på hur skrytsam och självkär du är

2011-12-15 @ 23:41:30
Postat av: Malin

Har läst alla kommentarer nu! Vill bara säga en sak, Denice! Du äger på att rida och du har underbart fina hästar! Ta inte åt dig det alla kommenterar, dom är bara så helvetes avundsjuka! Dom flesta skulle nog mer än gärna vilja byta liv med dig. Dom ska vara stolta att du står uppstallad hos dom, hur många har ridit SM i deras stall mer än dig? Ingen! Där jag har min ponny är vi stolta att ha duktiga tävlingsryttare även om alla inte har ridit en LA än. Men man kan vara duktig ändå :) vilken häst går som på räls? INGEN! Ingen häst går som en klocka som man kan sätta sig upp och bara leka runt på. Man måste kunna rida hästen och ser det ut som om den går på räls så är det ryttaren som är duktig! Hästen kanske har gångarterna men den kan inte jobba helt själv. Blev arg då jag läste vad folk tycker och tänker om dig och dina hästar så kände att jag blev tvungen skriva vad jag tycker och tänker :)

2011-12-16 @ 07:24:10
URL: http://malinbee.blogg.se/
Postat av: Denice

Skrytsam? Ojoj den här vi en avundsjuka till..

Mina hästar går allt annat än på räls. Jag har kämpat i 4 år med exilia, först nu känner vi varann utan och innan. Vi har haft en del dåliga stunder men vi har kämpat oss upp igen. Och prova sätta dig upp på Melwin så kan di förstå att han inte är en lätt häst. Tror fan inte de finns nån svårare ponny, har kräver stor häst tidning från början till slut och de kämpar jag på än idag att de ska bli perfekt. Oj va skrttaretande att du skrev dedär. Jävla avundsjuka idiotjävel

2011-12-16 @ 09:57:37
Postat av: Denice

Tack Malin!:) du är verkligen en hästkunnig människa helt klart! Precis ingen häst går på räls, och de vet jag Också för mina hästar har gått upp och ner hela tiden och jag inte tränat nog bra.. Tack så jätte mycket verkligen!!:)

2011-12-16 @ 10:00:53
Postat av: Malin nummer 2 :)

Denice! skit i vad alla säger du är helt underbaaar. Det finns avundsjuka människor överallt och folk sitter på tävlingarna och försöker trycka ner en medans dom bara är avundsjuka för att dom tycker man är duktig. Vissa folk vågar inte gå fram och säga vad duktig du är istället sitter dom och snackar bullshiit. Som tur är så bryr jag mig inte om vad andra tycker och tänker för det är bara dom som mår dåligt av det. Det finns det alltid folk som står upp för en och jag förstår att du blir irriterad för det är jag som känner min häst inte någon annan. ha det bra Denice ville bara säga att du är grym och att jag vet att du kommer nå toppen! :)

2011-12-16 @ 22:27:56
Postat av: Anonym

du är duktig denice! men på ett sätt måste du ju erkänna att du haft det lättare än andra. vet att du också kämpat för att komma till den nivån du och dina hästar är på. men hur många får så fina hästar från början. sen tror jag att alla hade valt en exilia framför typ en medelmåtta eller vad man nu ska säga, men inte många har råd och istället för att glädjas med dig då så kommer avundsjukan och så låssas dom säga att dom aldrig skulle vela ha en så pass färdig häst.

men sen stör nog många sig på att du inte är i stallet mer än typ 3 timmar per dag och gör bort hästarna snabbast möjligt. för en ryttare som vill bli bäst, vill komma långt ska nog prioritera kvalitetstid i stallet med sina djur. finns nog ingen ryttare i toppen som glider. det är hårt slit, inte bara i ridningen.

det finns alltid saker folk stör sig på hos andra. och typ om du fått tillsägelser för saker innan eller så och ändå fortsätter bryta mot reglerna triggar det mest troligt folket som då skvallrar. fast tror inte allt är personligt riktat mot dig, det finns många surkärringar på stallet som älskar att leta fel hos andra!

att du har bra självförtroende och stort ego skrämmer nog många bara det. men så länge man fortfarande har fötterna på jorden och kan lyssna på andra så tror jag det är en bra egenskap. du är tuff och duktig på hoppning, det går inte att argumentera om. men din ridstil kanske inte passar alla, men för det behöver dom ju inte vara såå oschyssta..

2011-12-17 @ 02:58:52
Postat av: linnea

Denice ständigt kommer du mötas av avundsjuka människor, men jag älskar ditt ego man måste få vara egoistisk för Att komma någon stans du kan inte jämt tänka på alla andra, sträck på dig och var stolt över dig själv och skit i folk som trycker ner dig, själv tycker jag om dig himladens mycket och tycker du är en enormt härlig tjej som man har lätt Att skratta med.

2011-12-17 @ 06:44:01
URL: http://saraliiinnea.blogg.se/
Postat av: Denice

Linnea du är så himla rolig tjej du med! Man blir så glad varje gång man ser dig i stallet! Ja de är ju faktiskt typiskt mig, jag är ett litet ego och tyvärr så är de inte alla som tycker om det!

2011-12-17 @ 18:36:36
Postat av: Anonym

folk som ser dig på tävling, klart dom tycker du rider bra. för du rider riktigt bra! det enda problemet är din korta stubin då du helt plötsligt blir ruskigt dålig på att rida och sliter hästen i munnen samtidigt som du pressar in sporrarna i magen. bara du lärde dig rida på ett snällare sätt hade du faktiskt varit riktigt grym, för du har sitsen och självförtroendet för det! det är nog väldigt många som skulle vilja vara i din sits eftersom ni har mycket pengar, dyra utbildade och jäkligt duktiga hästar, och får dom där privata träningarna som alla andra önskar att dom hade råd till. var glad över att du är du istället, inte alla som får uppleva känslan av att få vad dom vill :)

2011-12-17 @ 20:04:10
Postat av: Denice

Folk har inte sett mig rida på ett tag och de där med att slita i hästen har jag slutat med för 2 år sen då jag somsagt hade problem med min häst och inte kunde lösa dom på ett bra sätt. Helt klart och de ångrar jag som fan. Men alla har en dålig period och jag skulle aldrig kunna göra så nu fast dom skulle vara starka osv, hade aldrig haft en anledning till de. Folk utvecklas och jag pratar aldrig om de förflutna. Jag Evert här och nu och jag se de bra. Så snälla ni sluta säga dumma saker och håll dom för er själva :)

2011-12-17 @ 20:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0