Timrå Hästsportförening

I helg var jag nämligen i Timrå och tävlade men tog bara med en av mina hästar dit, Exilia eftersom jag rider elitlaget med henne. På torsdagen rullade vi ner till våran stuga i Piteå och på fredag morgon stack vi iväg mot Timrå/Sundsvall. Direkt vi kom fram fixade vi till hästarna och sedan gick jag och Julia till Birsta City en sväng och där slösade jag nån tusenlapp, ajaj..

Men på lördag morgon satte tävlingarna igång och första klassen som jag red var Elit omgång 1 med laget. För dom som inte vet så är jag med i Piteå Ridklubb Elit och vi tävlar mot 8 andra lag. Men hursomhelst så var de jag, Olivia, Cornelia och Ida som red första omgången och alla var felfria i grundomgången, sen blev de omhoppning för oss och Högbo Ridklubb. I omhoppningen red jag felfritt och dom andra tre i mitt lag fick 4 fel. Så Högbo vann och vi kom 2a! Bra start för vårat lag iallafall. 

Senare på lördagen hoppade jag en Msvb och där kom jag 2a, suuuper fin ponny!

Söndagen slutade bra. Red endast en Msva då. För er som inte vet så är de iallafall högsta klassen som går att tävla på C-ponny, det är 1.20m högt och de är SM-final höjd och man kan förklara de på det viset, haha. Iallafall så gick jag in på banan och red en klockren felfri runda och vann! Fick prins Carl Philips pris och ett täcke för 1595kr, oc har även säkrat en SM plats till nästa år också!

Måste säga att det är en otroligt bra start på året, har varit på 3 tävlingar och har fått 5 rosetter med en häst. Inte för att jag bryr mig om rosetterna haha dom slänger jag ändå bara i något hörn, men resultaten är ju fantastiska. Pusshej!


Här bjuder jag på en ganska dålig bild men man ser ju vad det är iallafall!
En mycket glad tjej som har världens bästa häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0