Hej igen bloggläsare

Hejsan, de är ingen idé att jag säger att jag ska skärpa mig med bloggen för då ljuger jag, men hoppas ni stannar kvar och läser när jag väl bloggar iallafall!

Men har faktiskt inte orkat blogga förra veckan eftersom då kom Tobias hem från Österrike så jag har varit med han i princip hela tiden, förutom när jag har varit i stallet. Men i söndags for han tillbaka till Österrike igen och kommer hem nästa fredag, så de är alltså en vecka och en dag kvar. Och sen hoppas jag att han aldrig mer lämnar mig här i trista Gällivare nå mer!



På lovet alltså vecka 44, om 3 veckor, då är de SM i Helsinborg (skåne trakten), då ska Tobias kanske följa med mig dit så jag slipper sakna han så mycket. Vi ska nämligen skicka ner Exilia med Grens, Dom kör lastbil med hästar i så betalar man dom så kör dom hästen dit man vill, och de bästa med Grens är att dom tar väl hand om hästen, ger den vatten, mat osv. Så de kostar 10 000 tur och retur att skicka henne, så att vi ska få slippa köra 320 mil igen.. Så vi ska flyga ner. Men tyvärr får inte Melwin följa eftersom att då hade de kostat 20 000 och nej tack de är inte så värt de tycker vi, hehe.



Ja vad kan jag mer säga, skolan, kommer höja mitt betyg i matte, troligtvis sänka mig i idrott, bild har jag mvg i men har varit en gång i hela 9an så nja jag tror inte mitt mvg är kvar :( Musiken har jag varit på en gång också, och där har jag vg så nja vettefan om de heller är kvar. Har varit sjuk riktigt mycke och de är jag fortfarande, är inne på min 3e omgång med medecin men ne jag blir ju fan inte frisk nån gång. Jaja, pusshej.

Kommentarer
Postat av: Karro

När min häst åkte med Grens försvann hennes nyinköpta grimskaft, lol, och när vi hämtade henne utanför stockholm stod hon inne i ett jättestort stall helt själv i en minimal box. Hon hade dessutom fått ett ordentligt sår i pannan som hon fortfarande har ärr efter. Ingen visste någonting om något och såret fick vi inte heller veta något om... I piteå var de trevliga men kan tyvärr inte säga detsamma om de på Skåmsta stuteri.

2011-10-13 @ 20:02:33
Postat av: denice

Men Exilia åker med Grens både fram och tillbaka, men dom är riktigt bra, dom tar hand om hästen iallafall, att dom får stå i en liten box och att dom är själv i stallet finns ju inget at göra åt, dom kan ju inte direkt köpa hästar för att ens häst ska få en kompis i ett stall. haha :)

2011-10-14 @ 19:10:58
Postat av: Karro

Nej det förstår jag ju själv också, haha! Fast de har ju liksom en hel del hästar på deras gård, fel att låta en stå inne som sällskap då? Men grejen var den att det hade runnit blod längs hela nosryggen som torkat och när vi kom dit och frågade efter vår häst så träffade vi någon äldre kvinna som inte verkade det minsta intresserad av att hjälpa till. De är riktigt proffsiga på att köra hästarna, absolut, däremot tycker jag att bemötandet på Skåmsta var en besvikelse om vi säger så :(

2011-10-20 @ 21:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0