6:a bäst i Sverige!

Som ni ser på rubriken så blev jag sexa i SM med Melwin på vårat första sm någonsin! Fast lite surt var ju de också eftersom de hade kunnat gå ännu bättre! Första omgången som var msvb hade jag ett nedslag med han, fyfan va dåligt jag red! Haha jag red exilia fortfarande fast på Melwin så jag la han jätte nära hela tiden och satte han i skiten, och annars går ju msvb som en dans för oss, men de var bara ett litet pet, så onödigt.. Och andra omgången, msva, var jag felfri och kom 4a!! Så grymt! Och finalen gick i svår hoppning (1.35-1.40m), vilket också var första gången jag skulle rida de, fick 2 nedslag och ett "stopp". Kom helt fel så jag la bara ner handen och tänkte "de här går aldrig..". Melwin är ju inte direkt den typen som vill stanna men i de läget gick de inte. Det var riktigt svår bana! Och hon som vann hela SM hade också 12 fel som mig, men grejen var att hon hade ju inget fel på första omgången, msvb, och därifrån hade ju jag 4 fel, så man tar med sig alla fel under helgen in till finalen, vilket jag tycker är skit dåligt. Jag tycker att man ska "starta om på nytt" i finalen. Och i omgång 2 är de även stilbedömning som man tar med några fel beroende på hur man blir placerad på stilbedömningen, tror jag kom 5a eller nått?? Skit bra! Höll på att glömma att berätta om exilia. Hon var felfri första omgången men andra fixade hon inte. Kan förstå de. Hon har varit på bete hela sommaren då hon har vilat, blivit tjock, kondisen är på noll, när jag har satt igång henne så har jag inte hoppat så högt, Max 1.10 och andra omgången var ju bana på 1.20. Så hon hade ju knappt någon chans att fixa de där, hon bara skakade när vi kom ut för att hon var ganska slut. Exilias starka sida är heller inte att hoppa på gräs, det sa även förra ägaren. Hon blir jätte försiktig och står emot. Så vi kom till b-finalen och red msvb+5 och de gick riktigt bra! Hade bara ett litet litet pet! Hade jag inte haft petet så hade vi kommit 2a :) söt sillen. Så jag är riktigt nöjd! Fyfan! Är 6a bäst i Sverige, redan! Jag har ju hur många sm som helst kvar med han! De lutar åt rätt håll, puss på er!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0