Detta är jag också sjukt less på

Gällivare är en liten håla, som har gruvor där de flesta jobbar. Gällivare har heller inte så många skolor och välja på. Som sagt så vet jag inte vad jag ska gå eftersom jag för en gång skull tänker på vad andra tycker om mig. Att gå fordons eller industri de gör en till ett "slitage". Hur kul är de? Jag är långt ifrån ett "slitage" men jag vill gå fordons ändå, de är en jäkligt bra linje, vart man än bor så har man garanterat jobb. Jag kan även jobba på min pappas företag. Det var tanken, men jag kan även gå LKAB linjen och få färdigt jobb där man tjänar riktigt bra. Drömmen är ju att bli något ännu större inom ridsporten men känner att jag inte vill lämna allt här hemma redan nu, men jag ska flytta när jag gått ut skolan någongång, och de kan jag lova er alla. Så just nu kan jag inte välja min framtid och vad jag vill göra resten av livet för de finns inte dom möjligheterna här. De enda som håller mig tillbaka från att gå fordons de är för att man blir klassad som något man inte är. Men jag ska nog gå de eftersom jag har sagt till mig själv att jag inte ska välja nån pluggig linje eftersom att jag knappt orkar med mina hästar när jag går på grundskola, och hur skulle de bli då? Mamma tycker likadant som mig, och pappa tycker att jag ska välja något jag tycker om. Och då är nog ändå bilar och fordon något jag skulle vilja lära mig om, jag kanske inte verkar så intresserad av de nu för att jag aldrig håller på med sånt, men jag gillar faktiskt att vara smutsig och o fixad, ja dudes jag är grisig. Men jag är fortfarande en helt normal tjej som väljer en smart linje, behöver inte plugga vidare, får jobb överallt och tjänar bra. De blir nog att välja fordons första, industri andra och ekonomi tredje (ifall jag skulle ångra mig.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0